Известие

Collapse
No announcement yet.

Ех, тези съединители :(

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ех, тези съединители :(

    Попрочетох за проблемиет със съединителите, но нещо не успях да се ориентирам къде горе долу може да е проблем при мен. За съжаление точно когато се е случило не съм карал аз и не съм бил там, но по описание проблема е станал по следния начин. При опит за потегляне с нормално подаване на газ и съединител в положение в което обикновено вече отлепя колата просто не иска да тръгне и в следващия момент педала пропада. От тук нататък вече се включвам и аз, така че ще говоря от личен опит. Когато отидох да изтегля колата забелязах следните неща. При натискане на съединителя той просто потъва надолу сякаш нещо го дърпа. Не е необходимо дори да го натискам докрай. Просто трябва да му дам лек натиск и той сам си потъва. Връщането му става само на ръка. При запален двигател се чува леко стъжене, което се усилва малко когато съединителя е в долно положение. Лагер може би?! Опитах при долно положение на педала да включа някоя скорост, но без успех. Около помпата и работния цилиндър не се забелязват течове. Всички възможни течности на колата са си в нормалните граници. Вилката уж мърда когато се натиска педала, но дали си върши работата както трябва.... Моля просто за малко ориентация какво може да бъде и горе долу цената, защото колата може да се придвижва само с дърпане. А това усложнява много нещата, защото ако я издърпам до сервиз и там ми обяват цена от да речем 500 лева които ако нямам да дам означава, че трябва да си я изтегля обратно и после пак към сервиза когато имам парите. От друга страна ако отида в сервиза и обясня както на вас ви обяснавам те просто ще ми кажат "ми докарай я и ще я видим". Тегава работа
    The greatest of all scientific hobbies!

  • #2
    Провери за всеки случай да не се е разкачил педалът от буталото на помпата там, където лагеруват и ако не е - една нова помпа може би ще оправи нещата и не би трябваяло да е 500 лв ремонтът, но най-добре си е на място да видят
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      Хммм, ако се е разкачил дали ще мърда вилката? Нещо ме съмнява. Плюс това потъването на педала е плавно, което ме навежда на мисълта, че помпата все пак държи.
      The greatest of all scientific hobbies!

      Comment


      • #4
        Ами те цените са известни, въпроса е кое от всичкото е заминало. Потъването на педала и вдигането му само на ръка, прилича много на помпа или цилиндър, ама пък казваш че нямат течове. Малко ме притеснява и стърженето.
        Ако проблема е само в хидравликата на съединителя, със смяна на двете помпи и труд няма да ти вземат повече от 200 лева. Ако трябва обаче да се сменя съединител, само комплекта съм чувал към 300 лева (Валео) пък и трдуа там наистина не е лек, но се надяваме, че при теб не е това

        Най-добре иди в някой от форумните сервизи, разкажи им и те ще ти кажат, какво може да бъде и колко евентуално ще струва, а пък ще се разберете дали да им я караш и кога. Все пак докато не се види в сервиз, е хвърляне на боб.

        Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
        Хммм, ако се е разкачил дали ще мърда вилката? Нещо ме съмнява. Плюс това потъването на педала е плавно, което ме навежда на мисълта, че помпата все пак държи.
        Незнам колко плавно потъва, ама щом не се връща според мен помпата или цилиндърчето са сдали багажа. А и доколкото разбрах, сега колата е на свободна и при натиснат педал не можеш да включиш скорост, което ме кара да си мисля, че не достига налягане да раздели съединителя, което пак е симптом за проблем в хидравликата.
        Last edited by Sm0k; d.m.y г., 11:23.
        Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
        Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

        Comment


        • #5
          то е ясно. или помпа или цилиндър. по около 30-тина лева са "метели" и малко спирачна течност.
          точка

          Comment


          • #6
            Такаааа, предните дни нямах време да се занимая, а когато стана случката на пътя не беше удачно да си играя на майстор. Та слезнах преди малко да огледам положението и о, чудо! Съединителят сега се връща, но много мудно и бавно. След няколко натискания обаче почти спря да се връща. Което вече и мен ме навежда на мисълта за помпа или цилиндър. Та как мога да разбера кое от двете е? И другото, което ме притеснява е въпросното стържене. Направих си експеримента да откача палчето на цилиндъра от вилката и при запален двигател да я върна на ръка. Стърженето определено намаля но НЕ изчезна. Което ме кара да си мисля, че проблема е в цилиндъра, който нито натиска както трябва, нито връща както трябва. Но отново стрженето ме притеснява. Дали наличието му означава, че и лагера е сдал багажа и ако не от къде може да идва?
            The greatest of all scientific hobbies!

            Comment


            • #7
              При мен съединителя щракаше при натискане и връщане на педала. Покарах малко на страх, все градско закарах я на сервиз (приятели).
              Беше блокирал лагера и изтъркал пластините на притискателния диск,от няколко от тях просто не беше останало нищо, там където ги е натискал лагера.
              Майстора каза, че още малко ако съм покарал така, просто ще са се изтъркали всички пластини, лагера пропада в дупката и съвсем няма съединител.
              Мисля си че и при тебе е такъв проблема. Лагера си си движи двободно напред назад - няма как да натисне пластините щото там е дупка изтъркал ги е. Остатъците от някой от тях стържат...

              Ако е помпа -ще губиш и спирачна течност. (И помпата на педала ми се прецака месец след като смених съединителя, но докато сдаде напълно багажа, два пъти доливах спирачна течност, чак тогава забелязах локвата в краката.)

              Аз купих съединител за 136 лева някъде - Мекарм...
              (комплект феродов притискателен и лагер)
              http://www.mecarm.it/collaudoEN.swf
              Ако имаш пари купи си истински, тия били дърво, всички така казват. Но ако няма и това е решение някакво. Дотук съм му направил около 5-6000... Колко ще изкара не знам, но иначе трябваше месец да съм без кола.

              Та според мен си за съединител - комплект.
              Дано да съм ти помогнал.
              145 1.6TS '97

              Comment


              • #8
                Мерси Ivo_. Полезна информация която май само затвърждава предположенията ми. Вчера я разчастих да проверя помпата и цилиндъра и всичко си е ток и жица. Пари ще има, въпроса е, че по всички закони на Мърфи стана точно когато трябва да се плащат едни дебели суми и нещо не ми се остава без пари като изтърся всичко на куп. Та нека мине "дебелия" момент и ще я карам към сервиз. Съединител мисля да слагам, както ти казваш "истински", че нещо не ми се рискува. Иначе явно голям карък ме е подгонил. Докато са ме теглили някъде съм настъпил някакво желазо, дебело колкото един по-дебеличък пирон та и гумата ми е заминала. Тя поне е малък кахър де ама е сравнително нова. Още няма 1 година. Какво да се прави, късмет
                The greatest of all scientific hobbies!

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от detelazurno Покажи съобщение
                  Съединител мисля да слагам, както ти казваш "истински", че нещо не ми се рискува.
                  Ами ако не се лъжа оригиналния на колата е Валео. Според мен не си заслужава да слагаш от евтините. Валеото е 2 пъти по скъпо, ама пък цялото приключение със свалянето и качването на кутията според мен не си заслужава да се повтаря след някакъв сравнително кратък пробег, заради 150-200 лева разлика. Плюс това евтините съм чувал, че не работят добре като оригиналния, дори и когато са нови и все още не са хвърлили. Не че не може да се покара и с тях, ама все пак не е като да си смениш крушката на халогена, че да не те бърка утре пак да го направиш
                  Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                  Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Sm0k Покажи съобщение
                    Ами ако не се лъжа оригиналния на колата е Валео.............
                    Не се лъжеш, а и аз точно на към Valeo съм се насочил. Скъпо, не скъпо...какво да правиш когато така или иначе ножа е до кокала нямаш много избор. Това btw ме подсеща за разговора който водих наскоро с един приятел. Той е на друга марка автомобил и също и се радва и я гледа толкова колкото и ние на нашите. Та беше станало въпрос за цените на частите и в крайна сметка извода е, че каквато и кола да си вземеш винаги има поне по 1, 2, 3... части от нея които са извънредно скъпи.
                    The greatest of all scientific hobbies!

                    Comment

                    Working...
                    X